Copiii sau tinerii născuţi între 1995 – 2010.
E important să-i cunoaştem, ei vor fi forţa de muncă de după 2020 şi tot ei vor fi cumpărătorii cei mai importanţi.
Sunt peste 2 miliarde în lume, capabili să folosească cinci dispozitive tehnnologice, adică tablet, I-pod, desktop, smartphone şi notebook. Noi, cei mai bătrâni decât ei, avem o medie de trei dispozitive.
Bulversaţi de avalanşa de informaţii, aceşti copii sau adolescenţi au o capacitate de atenţie de doar 8 secunde, de aceea publicitatea care se face în vederea cuceririi lor trebuie să fie rapidă şi vizuală, cu impact puternic şi modern, personalizat.
Sunt prima generaţie care nu-şi aminteşte un timp anterior fără internet, sunt capabili să comunice doar prin emoticoane şi consideră că viaţa lor socială se desfăşoară pe chat. Pentru ei, Facebook e deja o chestie bătrânească, preferă Instagram sau Snapchat.
73% dintre ei intră deja pe internet imediat după trezire, în prima oră, mai bine de 8 din 10 se conectează între ei la micul dejun.
Navighează uneori pe mai multe ecrane simultan, nu au răbdare să asculte, nici să citească, preferă vocabularul care cuprinde cuvinte din engleză, de exemplu “job” sau “cool”.
Şi, cum totul e foarte rapid în lumea lor, nu concep să trudească prea mult pentru ceva anume, cu un simplu click ascultă muzica favorită, cu altul îşi descarcă temele, îşi copie rezumate şi în scurt timp temele sunt gata, fără ca ei să le fi citit măcar cu atenţie.
Personajele lor favorite sunt eroii jocurilor internet sau acei adolescenţi care explică arta machiajului pe youtube. De aceea, mulţi din generaţia Z interacţionează, îşi fac singuri video şi le încarcă pe you tube, acolo e lumea care contează şi numărul de vizualizări e ceea ce le dă satisfacţie.
Majoritatea nu se văd muncind din greu peste câţiva ani, vor să rămână în mediul online, chiar cu câştiguri mai mici. Nu se văd subalterni, ci independenţi, având o mică afacere, un start-up digital.
Asta şi pentru că în mediul în care au crescut, dacă nu le convine ceva închid calculatorul şi gata.
Ce va fi, vom vedea. Cert e că totul se schimbă, se transformă şi ei, aceşti copii, sunt rezultatul lumii create de noi.
Articol scris de Sofia Trepcea