E foc de frumoasă, chiar perfectă, și totuși nu o prea mai iubește lumea.
Barbie, faimoasa păpușă pentru care s-au creat adevărate pasiuni, colecționată chiar de adulți, aduna în jurul ei o adevărată lume. Hainele cu care era îmbrăcată erau creații stilistice deosebite, pantofiorii cu toc sau fără de asemenea, căsuța în care locuia și tot ceea ce înconjura această păpușă au fost sursă enormă de venit pentru producătorul ei.
Firma Mattel a creat-o în 1959 și a încasat milioane și milioane de dolari în cei cincizeci de ani de când se vinde, păpușa fiind dintre cele mai iubite jucării.
Dar lucrurile au început să scârțâie la un moment dat. Fetițele nu se recunosc în acel chip angelic, perfect, nu mai spun că vor să fie frumoase când vor fi mari, ci curajoase, inteligente. Frumusețea nu exclude ultimele două, dar atenția exagerată pentru perfecțiunea exterioară denotă și un pic de gol interior.
Copiii simt.
Apoi a apărut pe piața de jucării păpușa Elsa, eroină a unui desen animat – Frozen. Nu e atât de frumoasă ca și Barbie, dar e puternică, îndrăzneață, o iubesc și părinții, nu numai copiii care vor să-i semene. A fost începutul declinului pentru Barbie, firma Mattel înregistrând o scădere a vânzărilor enormă.
De aceea, în 2014, Evelyn Mazzocco – directorul general al companiei, a inițiat o adevărată campanie pentru a afla cine n-o mai iubește pe Barbie și de ce. Bineînțeles că a înțeles că fetițelor nu le mai este de folos să se știe frumoase și atât.
Copiii știu acum de mici că sunt egali în drepturi indiferent de sex, fetițele visează să devină doctorițe, astronaute, nu se mai limitează la visul de a întâlni un prinț care să le remarce pentru frumusețea lor.
Urmarea?
Casa producătoare a scos pe piață în ultimii ani păpuși grăsuțe, cu imperfecțiuni, unele de culoare, ba chiar păpuși în cărucior de handicapați. Aceasta e noua lume în care trăim, colorată, imperfectă și deseori în luptă cu caloriile. Au apărut și păpușile care ”lucrează” în salopete sau halate, ba chiar și-a făcut apariția și păpușa astronaut.
Pentru că viața e complexă și jucăriile trebuie să se identifice cu visurile copiilor, nu invers.
Articol scris de Liliana Angheluță