De ce să iubești și să mănânci salata pak choy

Banner Film Experience

bok_choyNu ratez nici măcar o singură ocazie în care pot folosi cel puțin un tip de salată la masa principală a zilei. De câte ori explorez alte tărâmuri și vin în contact cu gastronomiile altora aduc acasă idei culinare noi, dar mai ales ingrediente de care n-am aflat până atunci, alimente minune și superalimente pline de nutrienți și substanțe care mențin și activează sănătatea fizică și psihică.

Așa s-a întâmplat și cu salata pak choi, pe care am văzut-o introdusă de ceva timp în unele dintre supermarketurile din România, cum ar fi în rețeaua MegaImage de exemplu.

O poți folosi în salate, crudă, fiartă, înăbușită, prăjită în aceeași cratiță în care faci friptura sau chiar pusă la grătar. Poți să o desfaci foaie cu foaie sau poți să o tai pur și simplu în două și s-o prepari în acest mod, așezând-o cu partea tăiată în tigaie. Va arăta bine pe farfurie păstrând un verde viu și apetisant,  indiferent de modul în care e pregătită.

De ce să iubești și să mănânci pak choy

Iată o serie de motive. Și acestea sunt doar o parte!

  • Pentru că este incredibil de bogată în nutrienți, cu peste 20 de molecule clasificate ca excelente pentru sănătate;
  • Conține omega 3, zinc, luteină și peste alte 70 de substanțe antioxidante care blochează acțiunea radialilor liberi;
  • Pentru că e plină de vitamina A și C;
  • Pentru că această salată exotică a fost pusă de către studiile de profil pe lista alimentelor anticancerigene. Conține o substanță care se regăsește și în alte crucifere – adică în varză, broccoli, conopidă, napi, ridichi, topinambur, și ne referim la glucosinolat – care eliberează alte două molecule anticancer, ce-și încep efectul îndată ce ajung în cavitatea noastră bucală;  
  • Se prepară în doar câteva minute – cam 4-5 dacă se fierbe sau înăbușă, și 2-3 dacă se pune pe grătarul încins.
  • Are o textură plăcută, mătăsoasă, asemănătoare cu cea a spanacului și un  gust neutru, deci extrem de versatil în funcție de condimentele folosite și poate decora orice platou sau farfurie cu mâncare prin simpla sa prezență.
  • De la aceasta salata se consumă totul, adică întregul buchețel de pak choy, singurul lucru pe care îl ai de făcut fiind acela de a-l spăla cu grijă.

Pentru a-i spori concentație de fitonutrienți cel mai bine este să-l stropești cu lămâie și să-l lași astfel cel puțin 5 minute înainte de a-l găti.

Poate fi adăugat și la supe și ciorbe, în orice fel de mâncare principal și mai ales în cele din carne, cu 5 minute înainte ca acestea să fie gata, fie punând buchetul întreg, fie rupând frunze din el, după plac.

Articol scris de Andrada Iulia Constantinescu

 

 


Acest text este protejat de drepturi de autor. Este interzisă copierea sau reproducerea altfel decât este prezentat în Termeni și condiții.

Iti vor placea si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 + two =