Dacă în 2013, riviera românească a primit doar 200 de turiști, anul acesta peste 3000 de persoane din Republica Moldova au achiziţionat sejururi pentru Litoralul românesc.
“Românii din Republica Moldova sunt foarte mulţumiţi de condiţiile oferite de Litoralul românesc, feed-back-ul înregistrat până în prezent fiind pozitiv. Noi am promovat foarte mult România, împreună cu partenerii români, însă ar fi bine ca statul român să se implice mai mult. Dacă România se va promova puternic în Republica Moldova, anul viitor, litoralul românesc ar putea primi 100.000 de turişti moldoveni”, subliniază Alex Filipski, proprietarul uneia dintre cele mai mari agenții din Republica Moldova.
Turiştii moldoveni preferă preţurile mici, plătind în medie 100-120 de euro pentru 5-7 nopţi -majoritatea aleg 7 – fără servicii de masă. Ei aleg în special sudul litoralului românesc şi preferă vârful de sezon ca perioadă de alegere a concediilor, adică lunile iulie/august. Marea lor majoritate sunt turişti care alegeau înainte Ucraina ca destinaţie estivală. Printre hotelurile preferate de aceştia se numără Delta 3* (Jupiter), Complex Steaua de Mare 3* (Eforie Nord), Melodia 4* şi Favorit 2* (Venus).
„Turiştii moldoveni nu cunosc încă nimic despre litoralul românesc, şi acum merg la întâmplare aici. Motivele alegerii litoralului românesc sunt promovarea efectuată de noi şi proximitatea. Aceşti turişti, fiind foarte mulţumiţi, recomandă apoi litoralul rudelor, prietenilor sau colegilor. Nu exagerez când spun că românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului românesc. Avem nevoie şi de fapte, nu doar de vorbe şi de promisiuni din partea statului român în privinţa promovării turistice a României în Republica Moldova. Până acum, noi suntem cei care am asigurat promovarea”, declară Alex Filipski.
Acesta identifică și cele mai eficiente metode de promovare, atrăgând atenția că Grecia, Bulgaria și Turcia se promovează constant și intens pe piața de travel a Republicii Moldova: ”Turiştii moldoveni sunt foarte influenţaţi de publicitatea outdoor, pe panouri. Bulgaria şi Turcia se promovează de ani de zile în Republica Moldova, prin publicitate outdoor şi în mass-media, contacte de ani de zile cu multe companii şi promovare prin agenţiile de turism. Mai recent, şi Grecia derulează o campanie agresivă de promovare”, punctează acesta.
În timpul sezonului estival, după litoralul Mării Negre, turiştii moldoveni mai preferă traseele montane –Valea Prahovei, Slănic Moldova etc. – lacurile sărate, staţiunile balneare, Transfăgărăşanul, Transalpina şi circuitele prin oraşe.
Sursa: Comunicat de Presă Voyage Philipsky Tour