Dr. în farmacie, Anca Daniela Raiciu, nu este doar un cunoscut specialist în fitoterapie, gemoterapie și cosmetologie, ci și directorul de marketing/comercial și logistică al celei mai mari companii cu capital românesc de pe piața suplimentelor alimentare, HOFIGAL.
În ultimii ani compania a făcut pași mari în ceea ce privește prezența sa în online: nenumărate articole și interviuri sunt disponibile publicului care dorește să aibă mai multe informații despre terapiile naturale, are o pagină de facebook extrem de activă, și un magazin de prezentare a produselor sale de unde cu doar câteva clickuri se pot cumpăra peste 450 de produse.
Anca Daniela Raiciu, directorul de marketing al companiei spune că ”noua eră digitală, a forțat companiile la reevaluarea tuturor strategiilor de marketing și comunicare valide până acum, iar apariția online-ului a făcut ca advertisingul, în forma lui tradițională, să bată în retragere în urmă cu câțiva ani.
Considerăm că nu este suficient că produsele noastre să fie extraordinare, să aibă certificări ale celor mai prestigioase organisme internaționale în domeniu și peste 200 de brevete și medalii internaționale, ci creăm permanent conținut nou în online, prin articole cu valențe de educare și informare pentru fiecare dintre sutele de produse cosmetice, uleiuri, ceaiuri, gemoderivate, tincturi sau capsule din portofoliul nostru. Produsele noastre sunt mereu însoțite de o poveste, de un cadru descriptiv relevant, care să faciliteze înțelegerea caracteristicilor acestora. ”
Încrederea consumatorului este ceva ce nu poate fi cumpărat, ci numai câștigat!
Chiar dacă în mediul real ești o companie cu tradiție și rezultate, prezența puternică în online îți asigură, pe lângă vizibilitate și credibilitate, apropierea reală de consumator și nevoile lui, și ca o consecință a acestui fapt, încrederea lui. Este ceva ce nu poate fi cumpărat, ci numai câștigat!
Degeaba ai niște produse extraordinare, care uimesc lumea, care sunt și extrem de accesibile ca preț, dacă nu comunici despre ele tot ceea ce merită știut.
Suntem extrem de activi în online și foarte aproape de consumatorii noștri
În mod evident, avem o pagina de facebook și este extrem de interactivă. Oamenii ne scriu acolo permanent și constatăm cu o plăcere fără egal, că sunt cu adevărat interesați de ceea ce pot face plantele pentru ei. Mulți folosesc remediile din plante în scop profilactic, dar și ca adjuvante pe lângă medicamentele prescrise de doctor, în cazul afecțiunilor cronice. Unii ne scriu doar ca să ne împărtășească experiența lor legată de folosirea unui produs, lucru extrem de important, pentru că este exact acel tip de feed-back pe care îl așteaptă orice companie căreia-i pasă.
În afară de site, prezența noastră în social media se susține prin pagini de prezentare active pe LinkedIn și You tube, care au, și ele, la rândul lor un impact asupra consumatorilor.
Consumatorii au devenit extrem de exigenți, pentru că sunt din ce în ce mai educați, mai atenți la stilul de viață pe care îl adoptă și vor să știe mai bine pe ce își dau banii. Fac mult research înainte de a cumpăra un produs, chiar dacă este un SUV, un sirop de tuse sau un detergent de rufe. Misiunea de a ne informa corect, complet și eficient ne revine direct, iar online-ul servește din plin această nevoie!
Practic, nu ești în online, nu exiști!
Zilnic, 7.6 milioane de oameni se conectează la Internet
Gândiți-vă, 10.3 milioane de români au acces la Internet în România, dintre care 64% sunt persoane din mediul urban și 36% din mediul rural.
Zilnic, 7,6 milioane de oameni se conectează la Internet, cu diferite scopuri. Cu doar câteva click-uri acești oameni află imediat despre afacerea sau produsul tău, despre soluțiile pe care le oferi la problemele concrete de viață pe care le au.
De multe ori procesul de căutare devine și proces de decizie, și se poate finaliza cu o comandă.
Acesta este motivul pentru care, nici un business care se respectă nu poate ignora importanța mediului online. În acest sens, am lărgit la maximum canalele de comunicare în acest mediu, și am reînnoit magazinul online www.hofigal.eu pentru a ușura navigarea, consilierea și comanda în acest mediu. Avem bucuria de a constata că numărul persoanelor din Europa, dar mai ales din România care fac comenzi online crește constant, pentru că nu este doar un magazin online sau de prezentare a produselor HOFIGAL – ci și un compendiu de produse corelat cu afecțiuni medicale ori simptome ale acestora, conceput de așa natură încât să ușureze identificarea în doar câteva secunde a celui mai bun remediu pentru fiecare utilizator. Permite o navigare simplă, eficientă, o identificarea rapidă a produselor căutate, la pachet cu informații complete despre calitățile terapeutice, indicații de folosire, mod de administrare, etc.
Interviu realizat de Adriana Caranfil