Campania desfășurată la nivel internațional de către MSIF (Federația Internațională a Sclerozei Multiple) se axează pe conștientizarea simptomelor invizibile ale sclerozei multiple, #MyInvisibleMS, și a impactului nevăzut al acestei afecțiuni asupra calității vieții. Sloganul utilizat este ‘Nu este nevoie să vezi simptomele sclerozei multiple ca să crezi că ele există!’.
Campania propune tuturor celor afectați de SM să împărtășească simptomele invizibile ale SM pe care le experimentează și să exprime ceea ce doresc ca ceilalți să cunoască și să înțeleagă despre SM, pentru a schimba concepțiile greșite și pentru a ajuta oamenii să înțeleagă cum pot furniza sprijinul potrivit.
#APANRomania se alătură acestei campanii și organizează diverse acțiuni în acest an, menite să crească gradul de conștientizare a sclerozei multiple în rândul tuturor părților interesate: pacienți și aparținători, autorități, specialiști, companii pharma, public larg etc.
- 30 mai: Lansare film ‘CADOUL’, un material de 7-8 min. destinat aparținătorilor, familiei, prietenilor, colegilor de serviciu si comunității în general, despre conștientizarea simptomelor invizibile ale SM. Distribuire YouTube și social media. Parteneri Dash Film și Merck România.
- 30 mai: EVENIMENT întâlnire cu autorități, specialiști, reprezentanți oficiali pacienți, pharma, jurnaliști. Localizare: Hotel Concorde 4*, București. Parteneri: Merck România, Sanofi/Genzyme, TEVA Pharmaceutical, Roche România, Bayer, The Public Advisors, Marbona Consulting. Agendă eveniment: AICI.
- 30 mai: ILUMINARE în portocaliu (culoarea SM) clădire birouri Globalworth Tower (cea de a doua cea mai înaltă clădire din București, situată în zona de nord a capitalei) ca susținere a cauzei pacienților cu SM. În paralel mesaje digitale de comunicare vor fi distribuite indoor și outdoor. Partener Globalworth.
- 27 – 31 mai, 09:00 – 19:00: stand Promenada Mall (Calea Floreasca nr. 246B, nivel -1), conștientizare SM și fundraising proiect #SwimathonBucurești, #MSKidsRetreat2019. În egală măsură reprezintă o oportunitate de a întâlni membrii APAN România și a sta de vorbă despre afecțiune, tratamente, schimbări stil de viață, suport moral. Partener Merck România
- 23 – 31 mai: campanie social media #MyInvisibleMS: creare ramă foto profil FB, poster simptome experimentate și diverse mesaje de susținere canale FB, Twitter.
Sursa – APAN România