Peste 300 de profesionişti vor identifica bune practici şi soluţii pentru dezvoltarea turismului românesc de incoming la întâlnirea din 25 septembrie 2014, organizată de Innovation Travel, Autoritatea Naţională pentru Turism şi InfoTravelRomania.ro, în parteneriat cu Clubul Presei de Turism – FIJET România la Complexul Elisabeta din Bucureşti – Bd. Elisabeta nr. 45.
Tema evenimentului o reprezinta importanţa şi dezvoltarea turismului de incoming pentru economia României, ca formă de export. Incoming-ul, adică turismul receptor, aducerea de turişti străini, constituie cea mai eficientă formă de turism, în urma căreia România poate profita din plin.
Această formă de turism ar trebui să constituie o prioritate naţională. Iar a fi prioritate naţională înseamnă a fi un subiect de comunicare între toate instituţiile de stat avizate şi sectorul privat. Pe de altă parte, din păcate, în România avem, cel mult, câteva zeci de touroperatori importanţi specializaţi în aducerea de turişti străini. Dintre aceştia, o mare parte se concentrează pe pieţe tradiţionale, cum e Franța sau cele de limbă germană.
Scopurile evenimentului:
- Mai bună comunicare între touroperatorii specializaţi pe incoming şi MICE, hotelierii români şi reprezentanţii mass-media, pentru conştientizarea importanţei turismului pentru dezvoltarea economică a ţării noastre.
- Identificarea unor soluţii de promovare şi valorificare a potenţialului turismului românesc, în urma dezbaterilor din timpul Forumului.
- Solicitarea unor modificări legislative în favoarea dezvoltării turismului românesc şi a impulsionării incomingului.
- Posibilitatea accesării de fonduri europene.
- Crearea de clustere pentru sprijinirea incomingului. Explicarea practică a noţiunii de cluster.
Întrebările la care vom încerca să identificăm răspunsuri:
- Care sunt primele 6 ţări care ne trimit turişti?
- Ce agenţii de turism fac incoming?
- Câţi turişti şi de unde aduce fiecare agenţie?
- Cu ce agenţii de turism din străinătate lucrăm?
- Ce pachete turistice promovăm?
- Unde şi cum promovăm România?
- Ce probleme avem?
- Ce soluţii sunt pentru creşterea incomingului în România?
Cum stă România la capitolul incoming:
Primele 4 ţări care ne trimit turişti sunt:
1. Germania;
2. Italia;
3. Polonia;
4. Austria – atât la numărul de înnoptări, cât şi la numărul de sosiri vizitatori străini.
La ora actuală, circa 20-25 de agenţii de turism româneşti fac INCOMING la un nivel mai mare şi în mod constant. Conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), avem 1,7 milioane de turişti străini pe anul 2013, din care 80% sunt pe partea de evenimente şi turism de afaceri (1.360.000 persoane) iar 20 % pe partea de leisure (340.000 persoane). Marea majoritate a turiştilor străini care ajung în România nu vin prin agenţiile de turism.
Estimarea reală a numărului de turişti străini – inclusiv pe partea de afaceri şi de evenimente – este de 400.000 aduşi în România prin agenţiile de turism, respectiv de 1,3 milioane veniţi pe cont propriu / prin alte aranjamente de călătorie.
Turiştii străini au petrecut anul trecut în România 3,5 milioane de nopţi, printre cele mai scăzute niveluri de înnoptare din UE, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau ale Bulgariei.
Speakeri:
- George Brezoi, secretar de stat în Ministerul pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri
- Simion Giurcă, directorul Biroului de Promovare Turistică a României la Viena
- Alin Burcea, preşedinte Paralela 45 Turism, prim vicepreşedinte ANAT
- Christian Macedonschi – preşedintele Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare Turistică Braşov
- Corina Martin – preşedintele Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare Turistică Litoral – Delta Dunării
- Adrian Voican, director general Bibi Touring
- Prof. Univ. Dr. Gabriela Ţigu, prorector Academia de Studii Economice (ASE)
- Cristian Pitulice, director Edelweiss Travel Bucureşti, director IMEX Wines, expert vinuri
- Gheorghe Hânsă, primarul oraşului Cernavoda
- Răzvan Nacea, director Seytour Medical Turism, purtător de cuvânt ANAT pentru turismul medical
- Cornel Găină, directorul Complexului Cormoran – Delta Dunării
- Raluca Mureşan, director Trip to Romania
- Florin Albu, realizator Travel Mix
- Gabriel Arsene, director general Bucureşti What Where When
- Cristina Pătraşcu, ghid de turism
Program
- 11.00 – 12.00 – Înregistrarea participanţilor
- 12.00 – 15.00 – Panel 1 – Pregătirea produselor turistice româneşti pentru pieţele externe:
Circuitele culturale
- Turismul de masă (munte, litoral) şi valorificarea acestuia pe pieţele externe;
- Crearea de clustere în turism;
- Turismul rural românesc;
- Turismul medical şi de sănătate în România;
- Potenţialul turistic al Bucureştiului şi al marilor oraşe din România;
- Turismul românesc şi infrastructura de transport;
- Colaborarea dintre touroperatori şi hotelieri;
- Turismul de clubbing în Mamaia;
- Exemple de bune practici;
- Importanţa statisticilor în turism;
- Turismul dunărean de croaziere;
- Dezvoltarea unor noi zone turistice. Studiu de caz: riviera dunăreană a judeţului Constanţa;
- Turismul vitivinicol din România;
- Poate fi Delta Dunării o destinaţie de turism de masă?;
- 15.00 – 15.30 – Coffee Break
- 16.00 – 18.00 – Panel 2 – Promovarea şi vânzarea produselor turistice româneşti pe pieţele externe:
- Modalităţi de promovare turistică a României;
- Importanţa industriei de evenimente (MICE) pentru România. Promovarea ţării noastre prin evenimente internaţionale;
- Presa de turism şi rolul ei în promovarea turistică a României;
- Strategii de relaţii publice pentru promovarea turistică a României;
- Promovarea României prin evenimente muzicale;
- Oportunităţi de promovare pe pieţe de pe alte continente;
- Promovarea României pe diferite pieţe externe. Studiu de caz: promovarea României în Austria;
- Modalităţi concrete de vânzare a produsului turistic România şi de colaborare cu partenerii externi pentru atragerea de turişti străini în ţara noastră;
- Importanţa ghidului de turism;
- Erori majore, repetate şi reparabile în promovarea României;
La finalul Forumului va avea loc o tombolă dedicată participanţilor la eveniment, cu numeroase premii oferite de către firme de turism.
Iată care vor fi premiile puse în joc:
– 2 nopţi cazare în apartament la Vila Rândunica 3*, situată în Mamaia Nord direct pe plajă (2 camere, dormitor + living, 2 grupuri sanitare, bucătărie utilată) – 1 iunie – 22 iunie 2015 sau 25 august – 7 septembrie 2015 oferit de agenţia KOMSI TRAVEL
– 1 camera dublă cu mic dejun, 2 nopţi cazare la Hotel Belvedere din Predeal până la 15 decembrie 2014, oferit de Hotel Belvedere
– 1 cameră dublă cu mic dejun, 2 nopţi cazare la Pensiunea Norica din Gura Râului în intervalul 1 octombrie – 15 decembrie 2014, oferit de Pensiunea Norica.
– 1 voucher de 64 de fotografii printate, care pot fi comandate şi online, oferit de cel mai mare magazin cu echipament foto & video din România – F64
– 1 cameră dublă cu mic dejun, 2 nopţi cazare la Hotel Valea cu Peşti 4*; premiu oferit de Hotel Valea cu Peşti 4* împreună cu www.travelle.ro
– 1 lecţie de iniţiere în golf gratuită la LAC de VERDE – Breaza; premiu oferit de InfoTravelRomania
– www.e-Restaurant.ro oferă o cină pentru 2 persoane în valoare de 200 lei la restaurantul dacic ”La Bordei”, lângă AFI Palace
– 1 cameră dublă twin cu mic dejun pentru 2 nopţi cazare la Hotel WELS din Delta Dunării. Acest premiu este valabil până în data de 28.10.2014.
– 1 cameră dublă cu mic dejun pentru 2 nopţi cazare la Hotel Mistral Resort 3* din Moieciu. Perioada 3-5 octombrie 2014. Premiul este oferit de Hotel Mistral Resort 3*
– Hotelul IAKI din Mamaia acordă ca premiu un voucher pentru 2 nopţi cazare cu mic dejun şi Spa, voucher care va fi valabil în perioada 01.10 – 01.12.2014
– 1 cameră dublă cu mic dejun pentru 2 nopţi cazare la Hotel PRIVO 4* din Târgu – Mureş. Premiul este oferit de Hotel PRIVO 4*
– 1 week-end pentru 2 persoane în cameră dublă cu mic dejun (2 nopţi cazare) la Complex Forest Ecvestru Park 4*, Suceviţa. Voucher valabil între 3 ianuarie 2015 şi 1 mai 2015, în limita disponibilităţii camerelor. Premiul este oferit de Romania Tourism Sales & Communication.
Pentru alte amănunte:
Traian Bădulescu
Sursa: Comunicat de Presa Innovation Travel