Una dintre caracteristicile lumii actuale este faptul că turismul s-a transformat dintr-o activitate de plăcere, cvasi-cotidiană sau elitistă, într-o industrie şi apoi într-o nevoie socială.
Dintotdeauna o agenţie de turism a fost o ,,maşinărie” complexă: organizează, promovează, oferă şi vinde pachete de servicii turistice, dar are şi un rol de mediator între consumatori şi prestatori de servicii turistice, implicându-se în conceperea de produse, programe şi aranjamente turistice, asigurând cadrul organizatoric şi operativ pentru comercializarea acestora.
Metodele şi tehnicile de lucru sunt, de asemenea, variate în practica agenţiilor de turism, dar evoluează constant şi trebuie să fie în concordanţă cu practica internaţională şi, mai ales, cu mutaţiile survenite în contextul actualei (r)evoluţii informatice şi a globalizării turismului.
Tehnologiile digitale au indus schimbări radicale în economia şi comerţul mondial, eliminând rapid barierele de orice fel – lingvistice, culturale, geografice, politice, de fus orar, de mentalitate, de comportament, etc. Digitalizarea a comprimat totul, în timp ce internetul a devenit unul dintre cei mai activi tour-operatori de pe mapamond. În mod implicit, se vorbeşte firesc despre smart-tourism, smart destination, smart city, smart marketing, etc., ca noi ,,forme” de activitate în turism.
Lucrarea Agenția de turism de la clasic…la online scrisă de Vasile Glăvan și Mihai Copețchi-Kopecky, introduce, în acest sens, în premieră, aspecte referitoare la activitatea de turism online, precum şi unele dintre metodele, tehnicile şi aplicaţiile tehnologice inovatoare utilizate în practica mondială.
Fără a se constitui ca un manual de tehnică turistică, cursul prezintă şi clarifică o serie de noţiuni şi practici economice, tehnologice şi juridice utilizate în comercializarea pachetelor de servicii turistice, având în atenție crearea de noi competenţe pentru viitorii profesionişti din România.
Prin conţinutul şi construcţia sa, lucrarea se adresează, cu prioritate, furnizorilor de formare profesională în turism, învăţământului universitar şi liceal – geografic, economic sau de servicii în turism – masteranzilor, managerilor, dar și tuturor celor atraşi de mirajul „turistic“.
Cartea Agenția de turism de la clasic…la online poate fi achiziționată de la librăria Universității Dimitrie Cantemir – București.