Ești antreprenor? Atunci trebuie să afli asta!

Banner Film Experience

Keygroup-Romania-inregistreaza marcaMarian Constantin-Dănescu era fericit!

Era tânăr la revoluție și ideile de afaceri îi tot dădeau ghes. Era încă student când  a avut primul dozator de sucuri. Cu arome de portocale, căpșuni, banane, kiwi. Reci și parfumate, amplasate la gurile de metrou, în magazine și piețe, sucurile se vindeau ca pâinea caldă.

Oamenii cumpărau mult pentru că era ieftin.  Buzunarele lui Marian s-au umplut  imediat. Cu primii bani a mers la mare cu un grup de prieteni. Le-a făcut tuturor cinste cu 3 zile de vacanță. A fost o distracție de pomină!

De atunci i-a rămas numele ’’antreprenorul’’. Cu tenacitatea sa ieșită din comun, cu sutele de nopți nedormite și cu multă inspirație, a creat un business solid într-un domeniu nou de activitate. În câțiva ani a devenit un om de afaceri prosper și de la doi angajați cu câți începuse inițial, a ajuns la 160!

Toate bune și frumoase, până într-o zi când s-a întâmplat ceva straniu. A primit o notificare care i-a înghețat sângele în vine. Cineva îl anunța că îi interzice   să mai folosească numele cu care se afla în business de  atâta timp!

Era o firmă cu doar doi ani vechime pe piață,  care avusese ’’inspirația’’ să vândă același tip de produse, dar pentru că nu avea un nume și nici un fel de experiență, au dat copy-paste la aproape întregul concep de afacere inventat de Marian, inclusiv numelui mărcii.

Au urmat costuri inimaginabile: de timp, de energie, de resurse umane și mai ales de bani. Au început să curgă procesele și plângerile penale, iar avocații nu mai pridideau să facă față acestui atac agresiv. Sperase să lase afacerea fiului său, dar acum speranța îi era ruinată.

KEYGROUP este primul grup din România care oferă servicii integrate în domeniul proprietăţii intelectuale şi dreptul afacerilor, așa că mă adresez Cristina-Sirbu-Keygroup

O întreb ce se poate întâmpla atunci când ai o afacere pe care o dezvolţi constant, investeşti timp, energie şi resurse financiare, iar la un moment dat te trezești pur și simplu în situaţia dureroasă de a nu mai putea utiliza ceea ce ai clădit.

Expertul Cristina Sîrbu spune că această situație este din ce în ce mai des întâlnită în practică, astfel încât, împreună cu ceilalţi colegi din grupul KEYGROUP pe care-l conduce, și-a făcut un țel din a informa publicul și a-l conștientiza cu privire la urmările lipsei de vigilenţă şi a pasivităţii în protejarea corespunzătoare a drepturilor pe care le deţine.

Atenție, dacă nu vă protejaţi mărcile și nu le înregistraţi la OSIM, rivalul comercial   sau pur și simplu cineva rău intenționat o poate face înaintea dumneavoastră. Iar cine depune primul cererea de înregistrare la OSIM este proprietarul dreptului exclusiv de exploatare, nu acela care utilizează pur şi simplu o denumire sau un logo. Independent de faptul că aveţi un site web cumpărat, care vă asigură doar un drept de folosinţă, nu de proprietate. Sau că aveţi o firmă înregistrată la Registrul Comerţului.

Totodată, când alţii vă vor „împrumuta”, total sau parţial, conceptele de afaceri, denumirile, proiectele, sloganurile, siglele, nu veţi avea niciun drept valabil cu care să le puteţi interzice aceste utilizări frauduloase. Este o situaţie similară cu aceea în care aţi locui într-un imobil fără să aveţi vreun document valabil care să vă permită acest lucru, darămite vreun act de proprietate asupra acelui imobil şi vreţi să vă luptaţi cu proprietarul imobilului, pe motiv că dumneavostră staţi de mult timp în acel imobil.

Aceasta reprezintă în esenţa, certificatul de înregistrare al mărcii, eliberat de OSIM: actul de proprietate (fizic) al afacerii dumneavoastră. Dreptul exclusiv de utilizare, pentru o perioadă de 10 ani, cu  posibilitatea de reînnoire pe perioade succesive, a mărcii, denumirii, sloganului respectiv, precum şi dreptul de a vă opune legal oricăror terţe persoane care vă încalcă drepturile, punctează consilierul european în proprietate intelectuală, avocat Cristina Adriana Sîrbu.

De altfel, în ziua de astăzi este greu de înţeles această lipsă de prevedere, pe care foarte mulți oameni de afaceri o dovedesc! Luați de valul construirii unei afaceri, uită cel mai important lucru: să se protejeze de furtul de proprietate intelectuală și să-și înregistreze marca!

Pentru ca aceste situații să fie evitate, este necesar să-ți iei toate măsurile de înregistrare a mărcii. Vei obține un document fizic care va certifica drepturile pe care le deții în exclusivitate pe teritoriul României pentru denumirea, sigla sau produsul respectiv.

KEYGROUP este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de profil din România. Cu un portofoliu de sute de clienți, avocații, consilieri și experții de aici îți vor ghida pașii pe tot parcursul procedurilor, pentru a avea un act de proprietate veritabil, recunoscut şi protejat de legea română.

Înregistrează marca, pentru ca afacerea ta să fie în siguranță!

Articol scris de Adriana Caranfil

 

 

 

 

 


Acest text este protejat de drepturi de autor. Este interzisă copierea sau reproducerea altfel decât este prezentat în Termeni și condiții.

Iti vor placea si...

6 Responses

  1. Goleanu Anisoara says:

    Ca sa ai ‘marca inregistrata” trebuie sa ai un produs original si asta e mai greu de realizat.In afaceri, e greu de razbit, trebuie sa ai tot timpul un consultant la care sa apelezi atunci cand apar probleme.Stiu si eu de sucurile acelea ieftine de dupa revolutie,erau pline de chimicale,colorate puternic si parfumate artificial.Nu m-as lauda cu asa ceva dar ,poate omul chiar si-a procurat sucuri naturale ,nu acuz pe nimeni. Ce a urmat,a fost meritul lui, s-a zbatut si a reusit sa-si puna afacerea pe picioare.Birocratia insa,frange adesea aripile tinerilor intreprinzatori si pierdem valori, oameni care ar face multe pentru tara.

  2. Da, este posibil. Furtul ideilor e o practica des intalnita in Romania Nu ma surprinde nimic…

  3. interesant articol. e bine de stiut 🙂

  4. ghelbere elena says:

    Daca vrei sa ai marca ta si nu ti-o fura nimeni trebuie sa o inregistrezi la Osim, astfel vine cineva si ti-o fura cu atat mai mult cu cat este cunoscuta. Exemplu; Magiunul de prune Topoloveni.

  5. barbalata mirela says:

    Interesant. Stiam de necesitatea inregistrarii ca marca proprie dar cazul din acest articol mi se pare…..straniu. Nu cunosc legea in acst sens dar mi se pare anormal ca cineva, cu o marca anume doar de 2 ani, sa poata pretinde unei alte persoane, cu aceeasi marca dar folosita de mult mai multi ani, sa renunte la ceva ce este al sau, dovedit fiind. Stiu….legea este lege, este necesara si benefica existenta ei dar….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × 2 =