Corali Holidays, unul dintre principalii touroperatori specializaţi pe transport cu autocarul din România, a introdus cu succes, încă din anul trecut, o serie de circuite turistice în Republica Moldova.
“Românii din România încep să descopere Republica Moldova şi din punct de vedere turistic. De departe, cramele Cricova sau “oraşul subteran”, cum i se mai spune, reprezintă principala atracţie. Acolo s-au investit mulţi bani în promovare şi în infrastructură şi, deşi este cel mai “scump” obiectiv turistic, este şi cel mai vizitat. Merită atenţie şi alte crame, îndeosebi Mileştii Mici, consemnate în Guiness Book ca având cele mai lungi galerii din lume. De asemenea, atrag complexul muzeal Orheiul Vechi (veritabil muzeu “viu” de arhitectură şi artă populară), cetatea Soroca (recent restaurată, cea mai bine conservată dintre cetăţile lui Ştefan cel Mare de pe Nistru, unde directorul muzeului face prezentări care realmente lasă toţi turiştii fără grai), apoi avem mănăstirile de la Capriana, Curchi, Hincu etc.” subliniază Dumitru Luca, director general Corali Holidays.
Proximitatea şi limba comună constituie atu-uri importante în favoarea alegerii Republicii Moldova de către turiştii români. Chiar dacă natura nu a fost foarte generoasă cu ei – nu au munţi, nici mare, nici alte forme spectaculoase de relief – acolo se pune, însă, mare preţ pe tradiţii, iar ospitalitatea este la cel mai înalt nivel.
Corali Holidays a derulat deja de 4 ori un circuit de 4 zile care a cuprins Chişinăul, Cricova, Orheiul Vechi, Soroca şi Mănăstirea Capriana. Pentru această toamnă, Corali are un program de 3 zile, dedicat îndeosebi Festivalului vinului din Chişinău, în perioada 6-8 octombrie. Plecările vor fi din Piteşti şi Bucureşti, pe ruta Ploieşti – Buzău – Focşani – Bârlad – Albiţa. Turiştii vor înţelege de ce Chişinău este supranumit “oraşul parcurilor”, vor vizita magazinul fabricii de bomboane “Bucuria”, Orheiul Vechi – cel mai important sit cultural din Basarabia, nominalizat pentru a fi inclus in patrimoniul UNESCO, Cramele Cricova şi Mănăstirea Capriana. În timpul rămas liber, turiştii se vor bucura de manifestările Festivalului Vinului din Chişinău.
Un turist va plăti pentru acest circuit 90 de euro, sumă care include transportul cu autocarul cu însoţitor de grup şi locul în camera dublă cu mic dejun, cazarea fiind asigurată la un hotel de 3 stele, din Chişinău. De menţionat că, în prezent, un cetăţean român poate intra în Republica Moldova cu cartea de identitate.
Potrivit consultanţilor Corali Holidays, Republica Moldova este recunoscută şi drept o ţară cu preţuri mici. Astfel, pentru serviciile de alimentaţie publică, tarifele sunt la mai puţin de 50% faţă de cele din România, însă calitatea serviciilor este net superioară. Bunurile alimentare de larg consum sunt cu 10-30% mai ieftine (la băuturile alcoolice şi ţigări chiar mai mult); la cele nealimentare, preţurile sunt similare celor din România. Intrările la obiectivele turistice au tarife simbolice (cu excepţia Cricovei, unde un tur ghidat de aproximativ o oră şi 40 de minute costă circa 19 euro). Serviciile de cazare sunt cu 10-20% mai ieftine ca la noi.
Potrivit lui Dumitru Luca, “în ceea ce priveşte baza hotelieră, cu excepţia Chişinăului, unde pe lângă cele câteva hoteluri mari, comuniste, au apărut şi altele noi, în general de capacitate mică, în celelalte oraşe nu prea există baze de cazare adecvate primirii unor grupuri, adică au sub 20 de camere. În zona Orheiului Vechi a început să se practice cu succes agroturismul tradiţional – în gospodării autentice, nu cu facilităţi de fiţe ca pe la noi. De asemenea, siguranţa turistului este la un nivel ridicat, neexistând niciun fel de probleme la acest capitol. Greutăţile vieţii par să nu-i apese pe cetăţenii moldoveni: toţi oamenii pe care i-am întâlnit sunt cu zâmbetul pe buze, dornici să-ţi fie de folos şi… deosebit de ospitalieri”.
Până în prezent, Corali Holidays a avut turişti care au ales această destinaţie din toate categoriile: nostalgici de vârsta a treia, născuţi ori cu rădăcini în Republica Moldova, tineri curioşi de a face comparaţie, amatori de shopping, gurmanzi. Fiecare a găsit câte ceva interesant, iar unii chiar au revenit la scurt timp.