’’Greva controlorilor de trafic aerian subminează economia națională!’’
Este declarația prim-vicepreşedintelui ANAT Alin Burcea, care este și proprietarul uneia dintre cele mai mari agenții din România, Paralela 45.
Conform legii dialogului social 62/2015, angajații ROMATSA nu sunt incluși în categoriile cărora le este interzisă greva, deși aceștia deservesc un sector ce poate fi considerat strategic pentru economia națională.
Păcat, nu? Și rușinos, de asemenea!
Dacă acest lucru ar fi trecut prin capul legislatorilor noștri, nu ne-am fi confruntat cu un eveniment care va strica planurile a mii de călători. Mulţi dintre aceștia sunt turiști cărora le vor fi zădărnicite planurile de concediu, în ciuda faptului că și-au rezervat vacanța cu mult timp înainte.
Din această cauză, agențiile de turism din România se confruntă cu o situație imposibilă și foarte greu de gestionat. Acestea sunt obligate să ’’găsească soluţii în regim de urgență pentru clienții lor’’, după cum declară Aurelian Marin, președintele ANAT, cea mai importantă asociație din turismul românesc.
În aceste condiții, cum se vor descurca turiștii?
“Fie zborurile vor fi realizate mai devreme de data planificată sau amânate cu o zi, fie vor fi dirijate spre aeroporturi din afara României. Nu ştim deocamdată nimic sigur, pentru că nu ştim cât durează greva generală a angajaţilor ROMATSA. Obiectivul pentru care vom depune un efort imens şi ne va produce pierderi indiferent de soluţia adoptată, este ca turiştii noştri să nu simtă acut efectele acestei situaţii”, spune Dan Goicea, preşedintele ANAT Bucureşti-Ilfov şi preşedinte al Comisiei Turoperatori/Outgoing ANAT.
’’Oamenii care au plătit nu au nicio vină!
Legea trebuie schimbată pentru ca salariaţii societăţilor de importanţă naţională să nu poată face grevă”, conchide Alin Burcea.
Articol scris de Adriana Caranfil / Sursa foto: stirileprotv