Kaki, un fruct care excelează în potasiu, aclimatizat și în România

Banner Film Experience

beneficii-fruct-kakiÎn România se cultivă şi se consumă din ce în ce mai mult plante mediteraneene, terenurile agricole nu mai sunt dedicate doar porumbului şi grâului, ci şi culturilor de şofran, goji sau kaki.

Ultimul este un arbore originar din Asia, numit şi “al celor şapte virtuţi” din motive întemeiate: are o viaţă lungă, nu este atacat de paraziţi, lemnul este extrem de rezistent, frunzişul este decorativ până târziu, la sosirea gerului şi este foarte hrănitor pentru sol, păsările găsesc loc minunat pentru cuiburi iar fructele sunt gustoase şi hrănitoare.

E considerat şi “pomul păcii” pentru că din dezastrul atomic de la Nagasaki supravieţuiră doar nişte arbori de kaki.

Fructul de kaki excelează în potasiu

Cultivat de peste 2000 ani, acest copac oferă fructe delicioase dar şi extrem de importante pentru sănătatea noastră.

În primul rând, conţin foarte multă vitamina C, reprezentând o sursă de energie şi de rezistenţă împotriva radicalilor liberi. Consumul frecvent întăreşte imunitatea şi ne pregăteşte pentru a înfrunta mai bine perioada friguroasă a iernii.

Fructele de kaki sunt pline de fibre, combat constipaţia şi curăţă intestinele, ajutând la eliminarea tuturor reziduurilor depuse de-a lungul timpului.

Au rol depurativ şi diuretic, datorită conţinutului de apă, combat celulita şi ajută la buna funcţionare a rinichilor.

Conţinutul de vitamina A întăreşte structura pielii şi hrăneşte sistemul capilar, având în acelaşi timp un important rol antioxidant.

Dar cel mai important lucru de spus despre aceste fructe este că au un conţinut important de potasiu, substanţă pe care o asimilăm puţin din alte alimente. Potasiul protejează structura osoasă, e benefic pentru organele interne şi regularizează nivelul PH-ului.

De aceea este una dintre substanţele care combat cancerul şi nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră.

Cum se consumă fructele de kaki?

Simplu, se rupe pieliţa fructului şi se mănâncă pulpa cea dulce şi zemoasă cu o linguriţă sau se întinde pe o felie de pâine de secară, e ideal la micul dejun.

Pentru a beneficia de proprietăţile nutritive este bine să nu tratăm termic acest fruct, adică nu pregătim marmelade, deşi s-ar preta, ci putem folosi direct miezul cărnos al fructului, zdrobit lejer, pentru a umple clătite sau chiar gogoşi.

Articol scris de Iuliana Zamfir

 

 


Acest text este protejat de drepturi de autor. Este interzisă copierea sau reproducerea altfel decât este prezentat în Termeni și condiții.

Iti vor placea si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twenty + twelve =