Află chiar acum despre dieta care scade colesterolul, la fel ca și statinele!

Banner Film Experience

alimente-carescad-colesterolul-la-fel-ca-statineleDe ani de zile nutriționiștii sunt preocupați să identifice cu precizie acele alimente și principii alimentare capabile să genereze o scădere a colesterolului la fel de semnificativă cu cea a statinelor.

Așa cum se știe un colesterol crescut generează risc de boală cardiovasculară și accident cerebral. Cel mai la îndemână ar fi să luăm statine. Acestea scad într-adevăr colesterolul și reduc riscurile unei boli mortale, dar au efecte secundare serioase, de la dureri musculare la pierderi de memorie.

Despre colesterol am vorbit și în articolul Colesterolul, o minciună cât planeta. Vezi ce se ascunde în spatele acestui mit! pe care îl poți reciti aici, iar în cele ce urmează revenim cu un răspuns la întrebarea pe care la ora actuală și-o pun pacienții din întreaga lume: pot reduce colesterolul doar din alimentație, fără să mai apelez la statine?

L-am intervievat pe cercetător Ștefan Manea, omul în viață cu cele mai invenții din Europa, cel mai prolific creator de suplimente alimentare din România.

Acesta studiază de decenii colesterolul și a creat produse care îl reglează în mod dovedit,  dintre care cele mai premiate și apreciate sunt HofLipominul care se ia în asociere Omega 3 și 6 Vegetal. L-am rugat să ne lămurească dacă poți obține prin dieta același efect pe care îl dobândești luând statine.

“Mă întrebați dacă poți să scazi colesterolul cu dieta, ca și cum ai lua statine?”

Răspunsul meu este un categoric DA asta pentru cazurile de pacienți care nu au o dislipidemie moștenită de la părinți, situație în care un tratament medicamentos vine să-și aducă partea lui de contribuție pe lângă dieta despre care vă vorbesc.

Mă întrebați cum?

O să vă dau în cele ce urmează o listă de alimente dovedite că scad colesterolul, după ce s-au efectuat studii pe grupuri mari de voluntari. O asemenea dietă ținută cel puțin șase luni scade cu până la 42% colesterolul rău, adică o valoare similară cu cea indusă de statine!

Ce vă spun nu este o glumă, din fericire! Condiția este ca în această dieta să se regăsească alimentele despre care vorbesc, sau combinații ale acestora, în proporții rezonabile, fără adaos de zahăr sau patiserii – punctează interlocutorul nostru.

Dieta care scade colesterolul, excelentă și în prevenția cancerului și a diabetului

“Se moare masiv, la nivel planetar, din trei cauze:  infarct, accident vascular cerebral, cancer” – spune Ștefan Manea.  “Dieta care lovește colesterolul din toate părțile așa cum o numesc eu pentru că asta face, este mult mai simplă decât s-ar putea crede și este bazată pe câteva principii care dacă ar fi respectate ar aduce beneficii nu numai în scăderea colesterolului rău,  ci și în prevenția diabetului, cancerului și a altor boli care fac ravagii la ora actuală și care generează cea mai ridicată mortalitate.

Am spus mereu că singurul care ar trebui incriminat, doar acesta fiind vinovat de ateroamele care înfundă vasele de sânge,  este colesterolul rău.  Să ne înțelegem: fără colesterol nu funcționează nimic în corp, aceasta fiind substanța pe care uzina noastră o folosește ca să sintetizeze vitamina D, estrogenul și testosteronul și care susține o serie de alte funcții vitale pentru viață și sănătate.

Problema e când am prea mult colesterol și mai ales când LD-ul supranumit colesterolul ”rău”, este prea mare. În același timp, o valoare mare a colesterolului bun – HDL –  curăță arterele și este un factor de protecție cardiovasculară.

Pentru un colesterol bun garantat, te rog consumă alimente care conțin mulți fitosteroli.  Asta pentru că s-a dovedit că sterolii din plante reduc colesterolul circulant, iar în lista care urmează sunt trecute și alimente de acest tip. Fac mențiunea că există multe preparate printre care uleiuri și margarine îmbogățite cu fitosteroli, dar eu recomand ca aceștia să fie luați direct din plante, fructe și legume, deoarece au o biodisponibilitate mult mai mare!”

Iată lista alimentele care scad colesterolul rău

“Lipește pe frigider această listă, alături de magneții cu țările pe care le-ai vizitat și ia-o cu tine de câte ori te duci la cumpărături, pentru a nu pierde din vedere ceea ce e important pentru tine!” – sugerează Ștefan Manea.inte-colorata

Iată grupele de alimente conținute de lista furnizată de cercetător ing. chimist Ștefan Manea.

  • Alimentele bogate în fibre și fructe: fulgii de ovăz și de orz, bame, păstăi, fasole boabe, porumb, năut, avocado, orez, linte, mazărea, broccoli, migdale, fistic, portocale, orz, mere, roșii, afine, vinete, murdaărar, conopidă, ciuperci.
  • Iaurt, chefir, urdă, brânzeturi naturale în general
  • Nucile de toate tipurile: alune, migdale, fistic, arahide, nuci pecan, alune de pădure. Toate sunt capabile să reducă colesterolul rău, dacă sunt mâncate zilnic. și de ce n-ai face-o? În loc să migdalemănânci un croissant în pauza de masă, aliment total lipsit de valoare și într-un articol anterior explicam și cât rău face patiseria (nota redacției Păi ce, croissant-ul crește în copac?)  mai bine îți pregătești o mână de nuci și ai grijă să-i dai și copilului la școală această gustare neîntrecută în valoare biologică, perfecte pentru sănătatea ta numai dacă sunt crude! Fără zahăr, sare sau crustă de ciocolată ori preparate în vreo altă modalitate
  • Bea cceasca-de-ceaieaiuri calde între mese: că-i vară, că-i iarnă ceaiul trebuie să fie nelipsit! În mod special cel verde. Credeți că britanicii au băut atâta ceai doar din moft social? Nu, ci pentru bogăția de substanțe care se găsește într-o acest lichid. Cum alegi un ceai? Cred că am lămurit deja acest lucru în articolul în care arătam că această băutură este un aliment rafinat și vindecător  în care arătam că trebuie să optezi pentru ceaiul ecologic, natural, fără îndulcitori de nici un fel și fără nici un fel de arovin-rosumă!
  • Bea un pahar de vin roșu seara, dar nu mai mult, pentru că polifenolii din acesta reduc colesterolul rău și-l cresc pe cel bun cu până la 20% Aceleași rezultate le obții dacă mănânci struguri roșii.
  • Gătește cu ulei de bună calitate, dar ai grijă să pui doar puțin în mâncarea gătită. Folosește-l mai mult crud, ca să beneficiezi la maximum de proprietățile lui. Utilizează mai ales uleiul de măsline, de rapiță, de cfructe-de-mareocos.
  • Peștele și fructele de mare, îndeosebi peștele oceanic. Nu-l ocoli și fă tot ce ține de tine pentru a-l avea de cel puțin trei ori pe săptămână în farfurie.  Prin aportul de omega 3 peștele scade colesterolul și te menține sănătos.

 

 

 

Articol scris de Adriana Caranfil

 

 


Acest text este protejat de drepturi de autor. Este interzisă copierea sau reproducerea altfel decât este prezentat în Termeni și condiții.

Iti vor placea si...

3 Responses

  1. dumitrescu raluca says:

    trebuie sa avem grija din alimentatie in primul rand,sa face un stil de viata asa o sa avem grija mai multa de organismal nostr,interesant articol

  2. Barbalata (Puiu) Mirela says:

    Util articolul dumneavoastra. Este bine de stiut. Nu stiu cat de mult vom reusi sa avem grija de alimentatie dar daca incepem cu unele din aceste alimente este un inceput. Incet dar sigur ne autoeducam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen + 14 =